måndag 4 februari 2008

Nojan

Beställde just en sak på internet.

En sak som krävde lite mått.

Fram med måttbandet och på med Stora Nojan. Ok, hur mäter man? Håller jag måttbandet rätt? Blir det skillnad om jag böjer mig fram? Har man tänkt på att jag kan tänkas böja mig fram när jag har på mig plagget? Får jag andas? Ska jag andas? Ja? Nej? Inte? Måttet blev ju lite annorlunda när jag justerade måttbandet, är det fel? Rätt? Fel? Rätt? Hilfe!

Blir det här bra kan det bli riktigt bra, men blir det dåligt är det mitt fel, bara mitt. Ujuj...


Ibland är det så mycket lättare att bara kila in på H&M och prova tills något passar.

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Haha - det där är något för modeskolan! Hur mäter man egentligen??! :D

Missy sa...

Det kan du ha rätt i! ;-)

Kerstin sa...

Ja, jag vet - hoppas mätningen gick bra annars kan du ju alltid slinka in på H&M. Kram.

Anonym sa...

Tips till modeskolan: kika på de bilder som brukar ange vilka mått som ska mätas, så ser du hur måttet ska tas. Vill de ha DINA mått, så tänker de på att du ska kunna böja dig och lägger till den vidd som behövs. Är det måtten för plagget, kan det ju vara lite knepigare. Om du får hjälp att mäta av någon annan blir det allra bäst. Du får andas, men det är nog bra om du varken håller andan eller är "utandad". Jag syr en hel del själv, så jag brukar applicera måttagning för sömnad vid köp och det funkar utmärkt! Nu har du ju redan beställt, men till nästa gång kanske du har fått nåt tips iaf.. :)

Missy sa...

Kerstin: Hahaha! Ja, det har du helt rätt i (hm... anar jag lite "dold" H&M-reklam...?) ;-)

Jo: Tusen tack, vilket bra tips! Man blir lätt lite förvirrad, särskilt när man inser att måtten inte är exakta. Tack än en gång! :-)

Anonym sa...

:) Kom på vad det heter: Rörelsevidd, det är det de lägger på dina mått som du skickar in, innan de ser vilket mått plagget ska ha.. är du med? Ditt mått+ rörelsevidd= tillräckligt för att du ska kunna nysa utan att det händer en olycka och sömmen rämnar :)Insåg att mitt förra inlägg blev lite rörigt.. Du får väl be en av de andra missarna mäta dig om du inte får ordning på det :)

Missy sa...

Yay! Nu har jag lärt mig ett nytt ord också. Gulle dig!

Anonym sa...

Än värre är väl när man köper ett par skor i AFFÄR och PROVAR dom där, för att när man kommer HEM sen komma på att dom är för små.. What's up with that liksom?! Blir. så. trött.

- El Mika