söndag 20 april 2008

"The Most Beautiful Thing In The World"

Vad är det finaste ni vet?

Jag tänker att det finns så mycket som är fint och alla kan ju inte tycka samma.

Det finaste jag vet är silverhalsbandet av Klara Eriksson, som jag köpte hos söta Lotta efter mycken vånda.

Jag tycker att fodret på min nya blå underbart opraktiska hatt är fantastiskt. Jag tycker att hundvalpar är fina. Och 50-talsmöbler och prickiga klänningar och Åsa Westlunds träskor.

Sen finns det såna som tycker bäst om något visst konstverk. Eller en orkidé. Eller en glasskål från Rejmyre glasbruk.

Eller som killen i American Beauty, som tycker att "the most beautiful thing in the world" är en plastpåse som fladdrar i vinden.

Smaken är, så att säga, som baken.


Så vad tycker ni? Vad är egentligen det finaste ni vet?



Bilden är lånad från Klara Erikssons blog, kika gärna in där och se allt vackert hon har att bjuda på


4 kommentarer:

Anonym sa...

finast är Åsa Westlunds träskor, min farmors målade porslinaskar och mina barn :)

Och min Efva-klocka ;)

Missy sa...

Åååh! Åsa-skor *suck*

:-)

Unknown sa...

Soluppgång över Jämtlandsfjällen...

Anonym sa...

varfor inte:)