lördag 19 april 2008

Smycka dig

Om man vill spara pengar kan man göra sina egna smycken.



Stenarmband med inspiration från Snö. Det gröna var en present och de andra till mig själv.




Svårt att se men armband och örhängen med lila kulor, också inspirerade från Snö.



Jag älskar det här halsbandet i blått, turkost och lila med matchande örhängen i alla färgerna. Inspirationen till halsbandet är från Baglady.




Återigen ett härligt halsband med matchande örhängen i hallonrött. Inspiration från snö.




Till sist ett armband, ett halsbandshänge och ett par örhängen med hallonröda kulor. Det här var från början ett halsband jag köpt på Ur & Penn men jag gillade inte hur det såg ut så det gjordes snabbt om till det här istället. Inspiration från Snö.


Allt material är från Panduro och Millefiori. Det är min kompis Ida som fått mig intresserad av att göra egna smycken, hon har hållt på ett tag nu...

9 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Vad duktig du är och vad snygga de blev. Säljer du dem eller ska du ha dem själv?

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tack! Nej, jag ska ha alla själv (girig som jag är). Det finns så många andra som säljer så jag håller mig till mig själv och ger bort till vänner om jag känner för det.

Fegisen P. sa...

We like.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tack fröken P :-)

Sincerely Johanna sa...

vad synd hitta ett halsband jag gärna hade köpt.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Johanna: Vilket då? Allihopa är riktigt enkla att göra, behövs bara lite material.

Sincerely Johanna sa...

Kanske ska svänga förbi Panduro och köpa mig ett kit och försöka göra ett eget.

Anna sa...

Älskar det där hallonröda halsbandet!

Jo sa...

De var jättefina, vad duktig du är! :) Väldigt bra inspiration till när jag själv ska slå mig ner och pyssla.. Har du förresten sett att man kan prenumerera på pärl-tidningar fr USA nästan gratis (iaf jämfört med att köpa dem hemma).. Kolla på www.kalmbach.com.