måndag 17 december 2007

KimoNO?

Jag ska erkänna en sak. Jag har en sjuk fetisch. Alltså, nu pratar vi SJUK.

S J U K!

Är ni beredda? Säkert? Ok (djupt andetag), here goes:

Kimonos.

Jo, ni hörde rätt. Kimonos. Ser jag en kimono bara MÅSTE jag köpa den. Sen hänger den där i garderoben och... liksom bara... hänger. Men de är ju så fiiina! försvarar jag det hela med, och köper en till.

Så nu vill jag ha några förslag. När ska jag använda alla mina sabla kimonos? Eh... Jag menar fina kimonos. Fina, ska det ju vara. När?

10 kommentarer:

Anonym sa...

åsa westlund va?

Missy sa...

I alla fall den senaste i raden av kimonos ;-)

Anonym sa...

är den lika fin i verkligheten? funderar på att beställa en...

a spoonful of mint sa...

När du vill glida runt och känna dig exotisk.

Om du tröttnar på dom kan de göra ett lapptäcke, det är min nya grej, äsch den kan jag göra lapptäcke av. Inte för att jag gör lapptäcken, men jag ska, en dag.

Anonym sa...

Missy, du borde ha ett shoppingfritt år enligt en artikel som jag läste i DN. Skulle göra dig gott..

Fru Choklad sa...

Varför inte ha en Japansk fest och så får alla tjejer sin "egen" kimono när det kommer och så äter ni en massa sushi och yakuniku och blir luriga på saké!

Anonym sa...

tänkte också på åsa westlundtunikan. jag har precis beställt den. får se om den är "ida"

Missy sa...

Hedgehog-Sara: vet inte än. Men snart, hoppas jag ;-)

Yeh-Yeh Girl: Ah! Har noll tålamod när det gällar sy, tyvärr. Men det var en fin idé!

Fredrik: Hur ska det då gå för landets BNP? Har du tänkt på det? Nä, trodde inte det...

Bling Bling Girl: Vilken rolig idé!

Fröken Ida: Låt oss hoppas! :-)

Anonym sa...

Jag brukar ha min som morgonrock. Har aldrig hajat grejen med att skrota runt i fula kläder...jag skrotar hellre i fina kläder. Som kimonos. :)

Missy sa...

Du har rätt! Jag brukar skrota runt i fugly och urtvättat, från och med nu är det sidenskrotning som gäller :-)