söndag 10 februari 2008

Ska vi byta grejer? Efterlysning!

Bloppisarna står som spön i backen. Recycling är det nya svarta. For real. Och det gav mig en idé. Jag är på jakt efter saker jag inte kan hitta någonstans, saker som inte finns att få tag på längre. Jag slår vad om att dessa saker hänger gömda längst bak i garderoben hemma hos dig eller någon du känner, bortglömda eller som ett ständigt dåligt samvete för att de inte används. Kanske var det fel storlek? Så nu föreslår jag lite byteshandel. Dina "bortglömda grejer" mot mina "bortglömda grejer". Vad tror du?

Efterlyst:

- Kläder ur Stella McCartney for H&M-kollektionen i storlek S/36. Framförallt toppar och T-shirts. Och tulpankjolen i 36, åh tulpankjolen! Och kavajen! Jag älskar de kläder jag har och önskar att jag kunnat komma över mer då det begav sig.

- Scene by Tjallamalla-kläder i storlek S. Klänningen och blusen "Linda" är favoriten, men jag är öppen för förslag.

- Kläder ur Karl Lagerfeldt for H&M-kollektionen. Nu börjar det bli så länge sedan, så du kanske till och med har glömt bort att du glömt bort de kläder du köpte då? (Jag har för mig att de var lite små i storleken, så 38 kanske är mer lagom?)

- Tygbag i Josef Frank-tyg från Svenskt tenn (ok, den finns att få tag på, men om någon därute har en som hon/han vill sälja så är det bara att hojta till!)

10 kommentarer:

Linda K sa...

jag har Stella McCartneys svarta djupt v-ringade tröja i storlek small. gillar den väldeliga men har kommit på att jag har en liknande kofta i garderoben.

har funderat på stoppa Stellan i bloppisen men om du vill slå till har du såklart förtur :) 350 pix inklusive frakt?

Missy sa...

Attans! Just den har jag såklart redan. Riktigt fin är den :-)

Linda K sa...

mmm den är go. då får den åka ut på bloggen :)

Anonym sa...

Hej!
Bra idé!
Jag är intresserad av en lila klänning med blommönster som fanns på H&M i våras, tror jag. Min syrra sa att jag såg ut som Laura i Lilla huset på prärien när jag provade den så jag köpte den aldrig. Och jag har ångrat det sedan dess! Den hade trekvartsärm och gick till knäna, en liten volang nertill, tygband i midjan.
Någon...?

Atomflickan sa...

Hej hopp! Jag har den blå tröjan med sidenband, det cremevita linnet (lite omsytt) och det blå linner med strass och sidenband i storlek S/36. Något som kan vara intressant?

Anonym sa...

Himla bra idé! Har tyvärr inget av nämnda plagg, men hurrar för initiativet! :)

Anonym sa...

Jag har en beige Stellatop med trekvartsärm. Du vet den med en massa figurer på. Hedgehog har en likadan i sin bloppis, fast en blå. Min är i stl XS, men den är oversize och jag som är M kan ha den. Nåt av intresse? Ta gärna en kik annars i min bloppis!

Anonym sa...

Just det, jag har ju en blå Stellatröja också! Längst ner på min sida!

Unknown sa...

Hej svejs! Jag har tulpankjolen i stl 36 - använd endast ett fåtal gånger. Gillar den verkligen, men tyvärr snyggare på galgen än på mig. Något för dig? Jag skickar ett mail, så kan du höra av dig om du är intresserad av köp! Hälsningar Tove

Missy sa...

Elin: Bra tänkt. Någon? Hallå!

Atomflickan: Hej själv. Har de grejerna, tyvärr (eller vaddå tyvärr, bra för mig menar jag ju ;-))

Jo: Hurra-hurra!

Eniac: Den beige trekvartsärmstopen låter muy interesant. Maila mig :-)

Tove: Jag har svarat på ditt mail :-)