tisdag 12 februari 2008

Wow! Snyggt tält!

Fick min måttbeställda lilla sak idag och kunde inte sluta skratta. Mellan snytningarna, jag har åkt på en förkylning á la kanono. Ojojoj. Alltså. Såhär: Jag är inte direkt plattbröstad. Men jag är inte heller direkt en stor flicka. Man skulle kunna säga att jag är en storbystad vätte. Typ. Om man då måttbeställer något i Small, skickar med alla mått som tänkas kan plus vilken BH-storlek man har, då tycker man att det borde gå vägen. Visst?

När jag slutat skratta mailade jag makerskan av tältet och frågade hur vi ska lösa saken.

Nu: Invänta svar. Och snyta sig. Igen.




*Det hela påminner mig om när vi skulle sy fleecetröjor i syslöjden och den bistra syslöjdslärarinnan krävde att vi skulle gå efter det största måttet när vi valde mönsterstorlek. Det hela resulterade i att min fleecetröja slutade strax nedanför knäna. Men det är en annan historia.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.. Det verkar som om tältmakerskan kör samma modell som din syslöjdsfröken... :) Jag antar att det inte var tältmodell på bilden du såg innan du beställde? Hoppas att makerskan kirrar det åt dig!

Missy sa...

Hahaha! Nej, tanken var väl inte riktigt tältmodell kan man säga. Jag hoppas också. Återkommer med rapport när jag vet mer.

Jag väntar fortfarande på frökens blogg...

Anonym sa...

Fröken har funderingar på en blogg, men fröken har lite svårt att tro att hon skulle ha något att skriva om. :)

Synd att det bidde tält när det skulle bli måttsytt! På torsdag kommer en kollega hem fr Chile. Jag har gjort ändringar på hennes (nyblivna) svärdotters brudklänning och jag vet inte riktigt hur det blev eftersom hon inte provade den innan de åkte iväg för att gifta sig. Hoppas innerligt att det inte bidde tält där....

Missy sa...

Jag hoppas och tror att det inte ska vara alltför svårt att åtgärda tältigheten. Hoppashoppas.

Jag skulle älska att läsa om dina "sy-övningar", do's och don'ts och gärna om allt möjligt annat. Jag är helt övertygad om att fler skulle!

Nu sätter jag mig här och väntar på frökens blogg :-)

Annie - PD sa...

Neeeeeej!
Attas. Men vi kan väl få se en bild med plagget på ;D
Please!!

Missy sa...

Om ändringen blir bra kanske det kommer bild sen. Väntar och hoppas...

Mickan sa...

hahaaha jobbigt!! men hur svårt kan de vara? Men du kanske beställde tältmodellen:)

Mary Lady Luck sa...

Unfairly blessed kallas det :)

Kerstin sa...

Åh, nej vad jobbigt och tråkigt. Hoppas det ordnar sig och hoppas du blir frisk snart. Kram.

Missy sa...

Mickan: Man undrar ju :o

Mary: Kanske var det så att jag nog överdrev lite grann... Men bara lite

Kerstin: Åh, tack :-)