söndag 20 januari 2008

Ett stänk av rött


Jag håller fullständigt med. Men när man sitter och layoutar säljmaterial där 99,9 % av bilderna består av lastbilar behöver man rensa hjärnan lite emellanåt. Svulstiga collage är min motsvarighet till yoga. Detta är för övrigt ingen modeblogg. Vi leker modeblogg. Stor skillnad. Huge, för att citera Julia Roberts i Pretty Woman.

Finns i sjön:

Lanvins (jag har snöat in helt på Lanvin...) fina t-shirt finns (eller har i alla fall funnits) i liknande tappning på Zara. En dyr eller 12 billiga? Tja...
Kjol med fickor från Sonia Rykiel. Går garanterat att hitta en liknande till en billigare peng på H&M.
Gulligt lackdiadem från Topshop.
Röda strumpisar från Topshop.
Stövlar med rejäl rågummiklack från Nilson. Inte så lite Marc Jacobsstuk till ett överkomligare pris än... ja, Marc Jacobs...
Jag är inte jätteförtjust i Miu Mius väskor, men jag gillar den här mer och mer. Annie ser cool ut när hon greppar sin. Jag kommer däremot inte greppa någon Miu Miu på länge. Om jag inte vinner på Lotto, vill säga... Det är något med röda väskor...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Plus att ni kan stava. Till skillnad från andra så kallade modebloggar. Eloge.

/Louise

Smartasmia sa...

Aha! Ser att fröken fortfarande har lite tid till övers. Till vår fördel givetvis:-) Slappa på du!

Kerstin sa...

Åh, det där diademet var ju bedårande sött...

Annie - PD sa...

Finfint kollage, så snyggt! Kul att du gillar väskan :D

Miss Upsey Daisy sa...

Klart att modebloggar är det nya yoga.

dddd sa...

Louise: Hahaha! De flesta modebloggar jag har varit inne på kan stava kalasbra. Men jag tror att jag talar för alla missarna när jag tackar för komplimangen. För det var väl en komplimang...?
Smartasmia: Sjukt mycket tid, ursäkta min ordvits...
Kerstin: Topshop har godbitar für alle.
Annie: Jag tycker mer och mer om väskan och funderar på att sno din när du sover. Ska bara lista ut var du bor först... :)
Miss UD: Touché!

Vera sa...

Härligt kollage. Vackrare än lastbilar ;)

dddd sa...

Helt klart! ;)

Annie - PD sa...

Miss KYD - haha - jag är beredd! Sover alltid med väskan under kudden :D

Anonym sa...

ggdb
supreme hoodie
goyard outlet
hermes
curry 7
yeezy 700
off white t shirt
jordan 1 off white
hermes bag outlet
fear of god