lördag 19 januari 2008

Fem

Det fina med listor är att man aldrig vet när de poppar upp. Oberäkneliga små rackare...

5 schyssta köp under 2007:

- Svart poloklänning från Filippa K (finns inte på bild - föreställ er en svart poloklänning et volià...). Välanvänd.
- Åsa Westlundväskan. Välanvänd är bara förnamnet... Väskoholicpolare är bra att ha ibland. ;)
- Pumps i äkta skinn för en spottstyver på Din Sko. Kalaskvalitet!
- Korta, pösiga jackan från Oasis som visserligen är något för stor, men ack, så skön.
- Ridstövlarna från Tradera. Ett kap!

5 inte så schyssta köp under 2007:

- Skorna från La Redoute. Jag ser ut som Bambi på hal is när jag stapplar fram i dem... Slutsats: Man måste inte köpa bara för att det är rea...
- Skjortan från Ellos. Använd en gång. Jag känner mig som en förrymd fånge i den... Med det inte sagt att den är ful (i händelse av att någon som läser detta har köpt den). Men jag kommer inte riktigt överens med den.
- Nümphkjolen. Hur fin som helst, men tyvärr för stor. Fungerar i och för sig OK som klänning, men jag vill ju ha den som kjol... Snyft... Sy in? Naw. Jag och symaskiner är inte... kompatibla.
- Bodisarna från H&M's Madonnakollektion. Jag vet inte varför jag köpte dem egentligen. (Ja, plural) Jag känner mig som en bebis i dem. Blir kissnödig bara av att kolla på dem.
- Jag investerade i hundratals (jag kanske överdriver lite här) bikinis förra sommaren och badade inte en enda gång. Jag solade knappt. Å andra sidan behöver jag inte köpa någon ny bikini i år...

6 kommentarer:

Annie - PD sa...

Hahaha :D Inte en utan FLERA
bodies. Hahaha, igen. Förlåt.

Mycket bra lista! Basplagg rockar.
Åsa W väskan är så otroligt fin!

Miss Upsey Daisy sa...

Vilken bra lista!

Alla goda ting är fem. Inte tre. Förutom när det gäller oss. Fast vi är fyra.

Blygisens betraktelser sa...

Hahaaha...men snyggt collage!

Anonym sa...

Ett tips i all välmening - ta den för stora kjolen till en skräddare/sömmerska. Det brukar inte vara så himla dyrt.

dddd sa...

Annie: En svart och en vit. Whoopie.
Miss UD: Jag tycker mina fellow missar ska göra en likadan. Folk kan lätt få för sig att jag tagit över här. Och det vill vi ju inte...
Blygisen: Amen visst, serru!
Anna: Jag har tänkt på det. Men jag är ju så förbaskat lat...

Anonym sa...

supreme
goyard bag
curry shoes
off white clothing
yeezy gap