söndag 6 januari 2008

Hemma hos Miss E

Jag älskar smycken! Jag har över 300 par örhängen, massor med ringar, armband och numera även halsband. Som om det inte vore nog har jag börjat göra lite egna smycken då och då och detta gör ju att det är en rätt bra samling som ska få plats någonstans...


Jag har fixat en egen liten kammare som jag nu tänkte dela med er läsare.





Bild 1. Spegel och byrå från IKEA
Guldkvistar med lyse från IEMS

Bild 2. Söta byster att hänga ringar eller annat på från IEMS
Kattask att lägga örhängen i från IEMS
Lila fjäril att hänga smycken på köpt i Cypern
Liten apa som torkar naglarna från coolstuff
Stor guldfärgad hand för smycken från Åhlens (köptes vit men är målad med guldfärg från Panduro)
Liten guldfärgad hand köpt på loppis (även den målad med guldfärg)

Bild 3. Trippelkrok från Clas Ohlson - perfekt till halsband

Bild 4. Örhängsställ i trä byggt av pappa och målat i samma färg som väggen

11 kommentarer:

Fegisen P. sa...

Ooo så många fina örhängen, man blir så glad.

Anonym sa...

wow alltså - ögonfröjd!!!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Man tackar :-)

Maria - FashionFame sa...

OW MAJ GAD! Vilken drömsamling! Den här bloggen ska definitivt in bland favoriterna!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Maria: Kul att höra - jag talar för alla missarna när jag säger ett stort TACK!

Linda K sa...

va cool! riktiga konstverk ju :D

Missy sa...

Du får mig nästan att vilja göra hål i öronen. men bara nästan ;-)

Annie - PD sa...

Underbar kollektion!!! Vilken färgprakt!!! :D

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Linda K: Allt kan bli konstverk med lite fantasi ;p

Missy: Jag har clips också...

Annie-pd: Tack, jag älskar ju färger så...

Blygisens betraktelser sa...

Hahaha, otroligt fiffigt!
Vilken ordning och reda du har.
Hua, här ligger mina smycken utspridda lite varstans.

Ja det var en välidgt fin ordning du har på dina fina smycken får jag lov att säga!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Blygisen: Tackar, är ett litet ordningsfreak :-)